jueves, 13 de marzo de 2014

L'entrevista de la setmana 3

Aquesta vegada, un dels millors MFs serà l'entrevistat de la setmana. Malgrat no tenir un currículum, respecte els 2 entrevistats anteriors, ha demostrat ser un MF molt competitiu que ha guanyat diversos opens i que tard o d'hora serà  un MI amb condicions òptimes.
Va aconseguir el titol de MC, a l'any 2005 i el de MF al 56è Obert de Terrassa.
A part, Sergi Obon té una web de viatges: http://www.unmundoparaviajarlo.com/, una web fantastica on qualsevol de vosaltres pot explicar els seus viatges.



1. Com et vas introduir en el mon dels escacs?
A la meva escola de primària feien l'activitat d'escacs. Un dia vaig anar per acompanyar a un amic, em va agradar i ja em vaig quedar.
2. Qui recordes que va ser el teu mestre i et va ajudar més?
Quan vaig començar a anar al club, el Sant Andreu, el Daniel Travesset em va començar a donar classes. Ell és la persona que més m'ha ensenyat a jugar a escacs.
3. Explica'ns la teva trajectòria escaquística.
Per mi els escacs sempre ha estat un hobbie. Des de que em vaig federar amb 11 anys, he alternat èpoques en què li he dedicat més temps amb periodes en què he estat per altres coses i no m'hi he dedicat gens.
4. Perquè te'n vas anar del Sant Andreu i vas triar precisament el Barberà?
Vaig arribar al Sant Andreu sent un nen i he viscut molt bons moments, tant esportius com personals. És el club d'on mai hagués volgut marxar però després de tants anys, de vegades tens la sencació que un canvi d'aires és el millor per tothom, tant per mi com pel club i per això vaig decidir marxar. Vaig escollir el Barberà perquè tenia bones relacions amb molts jugadors i ja havia estat a punt de fitxar en d'altres ocasions.
5. La teva opinió del teu club.
No puc parlar massa perquè porto només uns pocs mesos però he de dir que se m'ha escollit molt bé i em trobo molt a gust, és un club on hi ha molt bon ambient.
6. Com consideres el teu joc?
Crec que sóc un jugador posicional, que estic còmode en posicions senzilles. De tota manera m'agrada jugar tot tipus de posicions i intento variar depenent del dia o de les sensacions que tingui.
7. A part dels escacs a què et dediques?
Treballo en un institut.
8. Si no fossis jugador d'escacs a què et dedicaries?
Com ja he dit abans, per a mi els escacs són un hobbie, no m'hi dedico professionalment.
9. La millor partida.
És dificil dir una partida que cregui que és objectivament "la millor". Tinc molt bon record d'una que vaig guanyar a Jose Mª Hernando a la ultima ronda del per equips 2010 contra el Montcada. Va ser una bona partida, no crec que sigui la millor, ni molt menys, però vam guanyar el matx per la minima i gràcies a això vam salvar la categoria  a Divisió d'Honor.
10. El teu milllor record com a entrenador.
No destacaria cap moment esportiu en concret. El que més satisfacció produeix com a entrenador és quan  veus que els nois a qui dones classe van millorant i cada vegada són jugadors més competitius.
11. El teu millor torneig que has realitzat.
No t'ho sabria dir, crec que sóc un jugador bastant regular i no acostumo a fer torneigos molt per sobre del que s'espera pel meu ELO.
12. Objectius de cara al futur.
Escaquisticament no tinc cap objectiu clar. Ara mateix no tinc massa temps per preparar-me així que no marco fites esportives. A banda dels escacs, estic acabant la carrera de matemàtiques, es podria dir que aquest és el meu objectiu principal ara mateix.

No hay comentarios:

Publicar un comentario